ПОДАТКОВА ІНФОРМУЄ
Віталій Чуй: завдяки сумлінню платників податків Рівненщини до зведеного бюджету країни надійшло 10,9 млрд гривень
Як зазначили в Головному управління ДПС у Рівненській області, за січень - листопад 2021 року загальна сума платежів, перерахованих до зведеного бюджету платниками податків Рівненщини, склала 10 млрд 996 мільйонів гривень. За словами начальника податкової служби області Віталія Чуя, минулорічний показник одинадцяти місяці перевищено на 2 млрд 314 мільйонів гривень.
Із загальної суми до держбюджету впродовж цього часу надійшло 4 млрд 902 млн грн податкових платежів, що більше як за аналогічний період минулого року на 1 млр 214 млн гривень. Місцеві скарбниці отримали 6 млрд 93 млн грн, що перевищує минулорічні надходження на 1 млрд 100 мільйонів гривень.
Підсумовуючи такі вагомі показники, Віталій Чуй наголосив, що сьогодні стабільності у виконанні прогнозованих показників, та ще й з приростом, вдається досягати, насамперед, завдяки свідомому ставленню платників податків краю до сплати податків, підвищення рівня зарплат, а також посилення заходів із легалізації доходів та детінізації економіки.
Податкова амністія: про що варто знати?
В Головному управлінні ДПС у Рівненській області нагадують, що протягом одного року, а саме з 1 вересня 2021 до 1 вересня 2022 року, українці мають змогу відкрито заявити державі про свої реальні статки, зокрема про ті, з яких ніколи раніше не сплачувалися податки.
Держава, у свою чергу, обіцяє не карати за ухилення від оподаткування та дати шанс громадянам розпочати своє фінансове життя «з чистого аркушу».
Ціна легалізації статків – 5% для активів, що знаходяться на території України, 9% для активів за кордоном і 2,5% - для ОВДП. Саме такі ставки збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування передбачено законодавством. Це суттєва економія, якщо порівнювати зі звичайними ставками податків на дохід – 18% ПДФО та 1,5% військового збору.
Декларування активів здійснюється виключно за бажанням громадянина, який має право на таке декларування. Декларація подається до Державної податкової служби України безпосередньо платниками через Електронний кабінет.
Зверніть вагу, що для готівкових коштів є особливість - до подання одноразової декларації платник має розмістити кошти в національній або іноземній валютах на спеціальному рахунку, що може бути відкритий в банках України.
Щоб скористатись правом на нарахування податкової знижки щодо частини суми процентів за іпотечним кредитом підготуйте відповідні документи
Нагадаємо, що платник податку – резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом. Проте однією з умов надання такого права є наявність документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки, а саме:
- кредитного договору та нотаріально завіреного договору іпотеки;
- відповідних платіжних документів, в яких чітко визначено суму сплачених відсотків за користування іпотечним кредитом та прізвище, ім’я, по-батькові платника податку як платника цих процентів (рахунок з відбитком каси про перерахування коштів, платіжне доручення банку з відміткою про перерахування коштів);
- паспорта платника податку з позначкою про реєстрацію за місцезнаходженням житлового будинку (квартири, кімнати), щодо якого оформлено іпотечний житловий кредит.
Копії зазначених документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація), а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого Податковим кодексом України.
Зверніть увагу, що у випадку коли відповідні витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, платник податків зазначає в податковій декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.