Великомежиріцька громада
Рівненська область, Рівненський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

ПОДАТКОВА ІНФОРМУЄ

Дата: 15.12.2021 10:18
Кількість переглядів: 466

Фото без опису

Понад 70 відсотків надходжень бюджетів територіальних громад Рівненщини складає податок на доходи фізичних осіб

За одинадцять місяців   2021 року бізнес – спільнота Рівненщини сплатила до зведеного бюджету понад 5 млрд 714  млн грн податку на доходи фізичних осіб. З них 1 млрд 439 млн гривень ПДФО перераховано до державного бюджету України, відповідно місцеві громади отримали 4 млрд 275 млн гривень.

За словами в.о. начальника Головного управління ДПС  у Рівненській області Віталія Чуя,  у порівнянні з відповідним періодом минулого року спостерігається 24% зростання надходжень ПДФО до бюджетів усіх рівнів. У цифрах - це  додатково майже 1 млрд 92 млн грн, зокрема до державного - 273 та 819 млн грн - до місцевих бюджетів.

Як наголошує керівник податкової служби Рівненщини, легалізація ринку праці була, є і залишається у пріоритетах діяльності податківців задля забезпечення надходжень ПДФО, військового збору, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та забезпечення соціальних гарантій найманим працівникам.

 «Податок на доходи фізичних осіб продовжує зберігати позицію найвагомішого за обсягом джерела наповнення дохідної частини місцевого бюджету  – його надходження складають понад 70 відсотків  усіх місцевих бюджетів. Саме тому в легалізації заробітної плати мають бути зацікавлені не лише фахівці податкової служби краю чи представники влади, а й всі мешканці територіальних громад. Оскільки розмір фінансового забезпечення соціально-економічних програм на місцевому рівні знаходиться в прямій залежності від розміру надходжень цього податку», – зазначає Віталій Чуй.

Про відповідальність суб’єкта господарювання, який застосовує ПРРО, якщо невидано розрахунковий документ у паперовій формі на вимогу споживача

Згідно з п. 2 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані, зокрема, надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції (далі – фіскальний чек), створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний РРО (далі – ПРРО) QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).

При цьому суб’єкт господарювання може пересвідчитись, що покупець отримав фіскальний чек надіславши на наданий покупцем абонентський номер та/або адресу його електронної пошти повідомлення із вимогою зворотного інформування.

Форма та зміст розрахункового документа визначено Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 із змінами та доповненнями.

Відповідно до п. 1 ст. 17 Закону № 265, до суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у разі встановлення в ході перевірки факту, зокрема, невидачі (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, в таких розмірах:

- 100 відс. вартості проданих з порушеннями, встановленими п. 1 ст. 17 Закону № 265, товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше;

- 150 відс. вартості проданих з порушеннями, встановленими п. 1 ст. 17 Закону № 265, товарів (робіт, послуг) – за кожне наступне вчинене порушення.

Водночас п. 11 розд. II «Прикінцеві положення» Закону № 265 встановлено, що тимчасово до 01 січня 2022 року санкції, визначені п. 1 ст. 17 Закону № 265, застосовуються в таких розмірах:

- за порушення, вчинене вперше – 10 відс. вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг);

- за кожне наступне вчинене порушення – 50 відс. вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг).

Враховуючи викладене, якщо суб’єкт господарювання, який застосовує ПРРО, створив в електронній формі фіскальний чек та надіслав його на наданий споживачем (покупцем) абонентський номер або адресу електронної пошти, то розрахунковий документ вважається виданим споживачу.

У разі невиконання цієї вимоги (фіскальний чек не створено в електронній формі та не надіслано споживачу в зручний для нього спосіб) передбачена відповідальність згідно з п. 1 ст. 17 Закону № 265.

Понад 2 мільярди гривень ПДВ надійшло до державного бюджету від платників Рівненщини

З початку 2021 року підприємствами та підприємцями Рівненської області сплачено до державного бюджету 2,1 мільярда гривень податку на додану вартість, що у порівнянні з відповідним періодом минулого року більше на 548 мільйонів гривень, або на 37,6 відсотка.

Як повідомляють у Головному управлінні ДПС у Рівненській області, завдяки застосуванню електронних сервісів виключені маніпуляції з відшкодуванням податку на додану вартість, оскільки весь процес автоматичний та прозорий. ДПС ефективно захищає інтереси легального бізнесу і створює рівні конкурентні умови для розвитку сумлінного бізнесу Рівненщини, який виробляє продукцію з високим рівнем доданої вартості.

Слід зазначити, що на початок листопада на Рівненщині платниками податку на додану вартість зареєстровано 3798 суб’єктів господарювання, з яких 3226 становлять юридичні особи, 572 – фізичні особи-підприємці.

Про оподаткування новорічних подарунків

Головне управління ДПС у Рівненській області звертає увагу, що оподаткування вартості святкових подарунків та квитків на новорічно-різдвяні заходи, отриманих від органів державної влади, місцевого самоврядування, громадських організацій та інших юридичних осіб визначено п.165.1.39 ст.165 Податкового кодексу України.

До розрахунку загального місячного (річного) оподаткованого доходу не включається  вартість дарунків, наданих фізичній особі не в грошовій формі юридичною особою або фізичною особою - підприємцем  – у частині, що не перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня  звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі (відповідно пп.165.1.39 п.165.1 ст.165 ПКУ).

Тобто, у 2021 році вартість подарунка у розмірі 1500 грн не оподатковується ПДФО та військовим збором. Якщо подарунок коштує більше, то сума перевищення оподатковується ПДФО та військовим збором.

Також необхідно враховувати, що відповідно до п. 164.5 ст. 164 ПКУ  під час нарахування (надання) доходів у будь-якій не грошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з ПКУ, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за такою формулою: К = 100 : (100 - Сп), де К - коефіцієнт; Сп - ставка податку, встановлена для таких доходів на момент їх нарахування.

При цьому, якщо вартість подарунків перевищує вказаний розмір, то сума такого перевищення оподатковується податком на доходи фізичних осіб як додаткове благо з урахуванням положень п.164.5 ст.164 ПКУ.

В яких випадках декларант має право подати нову звітну одноразову (спеціальну) добровільну декларацію

В Головному управлінні ДПС у Рівненській  області інформують, що відповідно до підпункту 6.3 пункту 6 підрозділу 9 прим. 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України у період проведення одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант має право уточнити інформацію, зазначену у попередньо поданій одноразовій (спеціальній) добровільній декларації виключно шляхом подання нової Декларації у порядку, визначеному підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ. При цьому попередньо подана Декларація, інформація з якої уточнюється, вважається анульованою.

Після завершення періоду проведення одноразового (спеціального) добровільного декларування платник податків має право подати уточнюючий розрахунок до раніше поданої Декларації виключно у випадках, передбачених підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь